Google News Kayıt Olmak

Google News Kayıt Olmak

Çeşitli kaynaklardan en son haberleri bir bakışta almak istiyorsanız Google Haberler etkili bir seçenektir. Google’ın mükemmel algoritmaları makale bileşiminden sorumludur. Kullanıcılar genellikle Google’ın haber akışına kaynakların kendisinden daha fazla güvenir.

Sitenizin Google News algoritmaları tarafından tanınması ve sitenizdeki makalelerin haber bölümünde yer alabilmesi için önce sitenizi Google News’e göndermeniz gerekir. Bununla birlikte, rekabetin yüksek olması nedeniyle, haber siteleri ve makaleleri Google tarafından iletilen belirli yönergelere uymak zorundadır.

Sitenizi göndermek buna değer olabilir. Sonuçta news.google.com dünya çapında 112. sıradadır. Daha önce de belirtildiği gibi birçok kullanıcı Google News beslemesinde görünen haber makalelerine daha fazla güvenmektedirler. Ancak daha önemlisi, haber bölümünün Google’ın arama motoruna entegre olmasıdır.

Google News’e giriş yapanlar aynı zamanda genel olarak arama motorundaki varlıklarını da geliştirmiş olacaklardır. İnternet ortamında tam olarak markaları başarıya götüren şey de budur. Bu, sitenizi Google News’e göndermek için zaman ve çaba harcamanızı daha da önemli hale getirir. Ayrıca, Google News sonuçlarında görünen sitelerin çok fazla trafik alması da söz konusu olabilen bir şeydir.

Google News Nasıl Çalışır?

Google News, tüm güncel makaleleri kayıtlı haber sitelerinden otomatik olarak toplar ve alaka düzeyine göre sıralar. Ayrıca, Google’ın algoritması aynı konuyla ilgili makaleleri birincil bir başlıkta birleştirir. Bu, bir ana makale ve ilgili makaleler ile günün en alakalı başlıklarını içeren bir liste ile sonuçlandırılır.

Sağ tarafta, Google’ın şu anda alakalı olduğunu düşündüğü anahtar kelimeleri News (Haberler) başlığı altında göreceksiniz. Bir anahtar kelimeyi tıkladığınız zaman, söz konusu anahtar kelimeyle ilgili haber makalelerinin listelendiği besleme kısmını göreceksiniz. Bu kutunun altında hava durumu tahminleri, içerik önerileri ve haber panoraması için bölümler yer almaktadır.

Google News’in temel kısmı ortadaki ana özet akışıdır. Bu, en alakalı genel başlıklarla başlar ve daha sonra teknoloji ve spor gibi belirli bölümler için en önemli haberleri listeler. Diğer bağlantılar sizi daha az güncel veya acil olarak derecelendirilmiş makalelerin de yayınlandığı özel bölüm sayfalarına götürür. Dolayısıyla, makalenizi Google News ana sayfasında bulursanız, bu makaleler en kısa sürede size inanılmaz bir erişim imkanı tanıyacaktır.

Makaleleri Google News özet akışında görünen haber kaynaklarına bakarsanız çoğunlukla CNN, Mynet, Sözcü, Haber 7, NTV, Cumhuriyet, Hürriyet, Takvim, Habertürk ve benzeri sitelerle karşılaşırsınız. Bu çevrimiçi haber elitleriyle rekabet etmek yeni gelenler için son derece zor olacaktır. Daha küçük siteler, belirli bir kategoriye ayrılmış bölümlerde algoritmanın dikkatini çekmeyi başarabilecektir.

Sitenizi Google News’e göndererek okuyucuları artırabilmenin bir başka önemli yolu da Google News’in arama motoruna entegre bir biçimde çalışmasıdır. Google News’in algoritması da burada bir rol oynamaktadır. Google, haberleriniz ne kadar alakalı olursa, Haberler sekmesinin altındaki arama sonuçlarında bir o kadar yüksek sıralamaya sahip olurlar.

Hedefinizi mutlaka makalenizi mümkün olduğunca yüksek sıralamaya sahip olacak hale getirmek olmalıdır. Bu şekilde artan trafik garantisi söz konusu olacaktır. Belirli koşullar altında aranan anahtar kelime güncelse haber makaleniz normal arama sonuçlarını dahi geçebilecek hale gelebilecektir.

Sitenizi Google News’e Kaydetme Gereksinimleri

Google News, kaydedilen her siteyi kontrol eder. Yönergelere göre, sitenin 60 gün içerisinde listelenecek veya reddedilecektir. Sitenizin Google tarafından kontrol edilmesi için önce yayıncı merkezine kaydolmanız gerekecektir. Daha sonra sitenizin Google News arama sonuçlarına dahil edilmesi için başvurabilir ve Google’ın değerlendirmesini bekleyebilirsiniz.

Bu kulağa çok basit gelebilir. Ancak işaretlenecek birkaç kutu ve dikkat edilmesi gereken şeyler olduğunu bilmek gerekmektedir. Bu nedenle Google News yönergelerine dikkat etmek çok önemlidir. Genel olarak yönergelerin başarılı SEO çalışmalarının bir parçası olduğunu söyleyebilirim.

  • Sitenizi Google News’e başarıyla göndermek için genel web yöneticisi yönergelerine uymak çok önemlidir. Temel olarak, bu, Google’ın sitenizi bulabileceği ve içeriğini tanıyabileceği anlamına gelmektedir. Yönergeler genel olarak temel kalite standartlarını içermektedirler. Spam ve kullanıcı yanıltma gibi uygulamalardan kaçınmanız gerekmektedir.
  • İçeriklerin tarafsızlığına ve içerik akışına eleştirel bir gözle göz atın. Google News bir pazarlama alanı değildir, bir haber bölümüdür. Sitenizin uygun bir haber sitesi olarak tanınması için tarafsız ve alakalı raporlama için kanıt olarak sayılabilecek geniş bir arşive sahip olmak gerekmektedir.
  • İyi gazetecilik standartlarına kesinlikle uymalısınız. Sitenizin benzersiz içeriğiyle öne çıkmasını sağlayın. Asla intihal yapmayın. İçerik kalitesine ve özgünlüğüne büyük önem verin. Kalite güvencesi için uygun miktarda kaynak kullanmayı ihmal etmeyin.
  • Makalelere yazar adları ekleyin. Google, anonim içeriği basitçe göz ardı ederek daha sık cezalandırma eğiliminde olmaktadır. Yazar ekibinizi tanıtın ve her birine bir yüz verin. Böylece etkileşim olasılığının artış gösterdiğini göreceksiniz.
  • Teknik engelleri ortadan kaldırın. Google News’in web tarayıcısında sitenizi alakalı bulması için bazı teknik gereksinimleri karşılaması gerekir. Bu, her şeyden önce makalelerinizin URL yapısı için geçerli bir durumdur. Makalelerin kalıcı bir URL’ye sahip olması gerektiğini unutmamalısınız.

Yukarıdaki noktaları kontrol ettikten ve gerekirse uyguladıktan sonra sitenizi Google News’e gönderebilirsiniz. Endişe etmenizi gerektirecek bir durum yoktur. Başlangıçta reddedilmiş olsanız bile bazı değişiklikler yaptıktan ve daha kaliteli içerikler girdikten sonra 60 gün içerisinde tekrar kayıt olmayı deneyebilirsiniz.

Sitenizi Google News’e Kaydetmek

Sitenizin Google News’e gönderilmeye hazır olduğunu düşünüyorsanız ilk olarak Google Search Console‘a kayıt olmalı ve sitenizi mülk olarak kaydettikten sonra yazarlık talebinde bulunmalısınız. Bu adımdan sonra siteniz yayıncı merkezinde web sitelerim altında görünecektir. Ardından https://publishercenter.google.com/publications bu bağlantıdan Google News başvuru formuna ulaşabilir, formu doldurabilir ve gönderebilirsiniz.

Kayıt formu çok basittir. Gerekli meta verilere ek olarak Google News, sitenizin birkaç kelimeyle açıklanmasını ister. Açıklamanızı kısa ve öz tutun. Bu, sitenizin reklamını yapmak için doldurulması gereken bir alan değildir. Sitenizin içeriğini ve konularını anlaşılır bir şekilde Google’a iletmek demektir.

Sonuçta, Google News ekibinin sitenizi değerli bir haber kaynağı olarak görmesini mümkün olduğunca kolaylaştırmak istediğinizi unutmamalısınız. Kapsamlı bir biçimde ayrıntılar içeren veya kendi kendini tanıtan metinlerden olabildiğince kaçınmanız gerekmektedir.

Formu gönderdikten sonra Google’dan yanıt isteyen bir e-posta alırsınız. Google News yönergelerini ele almak için bu fırsatı kullanın. Bu şekilde Google’a, kendileriyle ilgili olduğunuzu, bunları dikkate aldığınızı ve gerekli optimize çalışmalarını gerçekleştirdiğinizi göstermiş olursunuz.

  • Google News yönergelerini yakından takip edin ve bunlara uyum sağladığınızdan emin olun.
  • Yazar ekibinizin tanıtıldığı bir sayfaya sahip olduğunuzdan emin olun.
  • Telif hakkı ve yasal bildirimler sayfanıza bağlantılar verin. Bu, yönergelerde belirtilen hesap verebilirlik ve şeffaflık gereksiniminin karşılanmasına yardımcı olacaktır.
  • Sitenizin yapısını kısaca açıklayın. Google News’e çalışan türde bir URL yapısına sahip olduğunuzu gösterin.
  • Gazetecilik standartlarına uyuyor olduğunuzdan emin olun.
  • Ayrıca, yalnızca hava durumu raporları veya futbol skorları gibi haber ögelerini paylaşmak yerine değerli, orijinal içerik sunduğunuzu gösterin.

Cevabınızı gönderdikten sonra Google News’ten etkin bir bilet alacaksınız. O zaman yaklaşık bir veya iki ay boyunca sabırlı olmanız gerekecektir. Bu süre zarfında sitenizin vaat ettiği her şeyi yapmaya devam etmesi önemlidir. Düzenli olarak iyi içerik yayınlamaya devam etmelisiniz. Bu sayede Google News’e girme şansınız olacaktır.

Google News İçin Site Optimizasyonu

Google News’e girme şansınızı artırmanın birçok yolu vardır. Karar verici faktörler her şeyden önce makalelerinizin kalitesi, sitenizin durumu ve etkinlik oranıdır. Başarılı SEO için dikkatli içerik yapılandırması Google Haberler için fazlasıyla önemlidir.

Makalelerin Optimizasyonu

Bireysel makale başlıklarını (H1) optimize edin. Mümkünse, ana anahtar kelimeyi başlangıca yerleştirin. Başlığı kısa, öz ve temel bilgilerle sınırlı tutun. Konusallık başarılı bir başlığın temel anahtarı durumundadır. Google News’in ana sayfasında yer alan başlıkları kılavuz olarak kullanın. Hepsi arama motoru için optimize edilmiştir. Profesyonellerden bir şeyler öğrenmeye çalışın.

Tanıtım için kullanılabilecek giriş kısmı, kısa ve öz olmalıdır. Burası anahtar kelimeler içermelidir. En iyi ihtimalle okuyucu meraklandıracak bir giriş yazmalısınız. Bu kısım başlığın hemen altında Google’ın Haberler bölümünde görünür ve bir okuyucunun tıklamasını sağlayan en önemli faktörlerden biridir.

Makalenin resmi konuyu kısa bir şekilde yansıtmalı ve haberin ana anahtar kelimesini içeren uygun bir alt metne sahip olmalıdır. Bu resmi siteniz ile aynı sunucuda barındırın. JPEG dosya biçimini kullanın ve dosya boyutunu olabildiğince küçük tutun. Bu resim okuyucunun dikkatini çekmek için son derece önemlidir.

Meta açıklama, Google’ın web tarayıcısı için gizli bir giriş kısmı gibidir. Bunu kısa ve öz tutarak, anahtar kelimelere odaklanarak ilgili makalenin açıklamasını yazın. Daha önce belirlediğiniz giriş kısmı ile bunun aynı olmamasına dikkat etmelisiniz.

Google News’in kendi anahtar kelime meta etiketi vardır. Makaleniz ile alakalı 5-10 anahtar kelime girmelisiniz. Bu meta etiket SEO için pek önemli olmasa bile yine de dikkate alınması gereken faktörlerden biridir.

Makale uzunluğu Google News tarafından alakalı içerik olarak tanınabilmesi için en az 80 kelime olmalıdır. Acil haberler 80 kelimeden kısa olabilirler. Ancak normal başlıklar için en az 125 kelimelik makaleler daha iyidir. Daha ayrıntılı haberler için yaklaşık 200-250 kelime ideal aralıktır.

Google News Site Haritası Optimizasyonu

Google News, en son makaleleri içeren ve girişteki içerik türü hakkında ayrıntılı bilgi toplayan ayrı bir site haritası gerektirir. Bu, web tarayıcısının en son içeriği kolayca almasını ve yerleştirmesini sağlar. Ama size aynı zamanda hangi haber makalesinin işlenmesini istediğinizi kontrol etme fırsatı sunar.

Site haritası için Google’ın kendi yönergelerini izlemeniz önemlidir. Bir site haritası oluşturduysanız, bunu Google’ın Search Console aracına kaydetmeniz gerekmektedir. Ancak bunu mutlaka siteniz Google New’e eklendikten sonra yapmalısınız.

Site haritanızı olabildiğince güncel tutmanız önemlidir. İdeal olarak sadece son 48 saatten makaleler içermelidir. Ayrıca, özellikle site haritanız 1.000 makale sınırını aşıyorsa eski makaleleri site haritasından kaldırmalısınız. Son olarak, yayın adının (<news: publication>) yayıncı merkezinde belirtilen adla aynı olduğundan emin olmalısınız.

Diğer Google News Optimize İpuçları

Google News, Google arama motoruyla aynı çalışma planına sahip değildir. Google’ın arama motoru, web ortamına güncellemeleri yakalamak için tarayıcılar gönderir ve bu güncellemeleri dizine ekler. Google News’in kendi tarayıcıları vardır. Ancak bu tarayıcılar daha önce onaylanmış olan siteleri tararlar. Bu da sitenizi belirli açılardan optimize etmenizi gerektirmektedir.

  • Hem web tarayıcılarının hem de okuyucuların uzun yükleme süreleri olmadan sitenize erişebilmesi için sitenizin hızlı ve sorunsuz çalıştığından emin olmalısınız. En fazla 200 ms. yükleme süresini hedeflemek en iyisidir. Sayfanızın kaynak karmaşıklığını olabildiğince düşük tutun. Bu özellikle entegre reklamcılık için geçerli bir durumdur.
  • Reklamcılık çalışmalarını entegre ederken abartmayın. Bu, özellikle gömülü videolar ve animasyonları reklamlar gibi ayrıntı reklamlar için geçerlidir. İçeriğinizin sitenizin ana parçası olduğundan emin olun. Yapılacak en iyi şey Google’n Ads yönergelerine uymaktır.
  • Konu alanınıza sadık kalın. Özel bir siteniz varsa konusal sıçramalardan kaçının. Örneğin, futbol için bir haber portalı işletiyorsanız, kış sporları hakkında haber yapmaktan kaçınmalısınız. Ancak bu sayede Google News’in sizi belirli bir alan için alakalı bir haber sayfası olarak tanımasını sağlayabilirsiniz.
  • Temiz HTML ile çalışın. Geleneksel başlık, resim, tarih ve gövde metni sırasına uymak en iyisidir. Bu, web tarayıcısının sitenizi tanımasını ve kabul etmesini kolaylaştırır.
  • Güncel olaylar hakkında mümkün olduğunca çabuk yayın yapmaya çalışın. Google New, özellikle son dakika haberleri olmak üzere güncel konularda daha hızlı yayın yapan siteleri ödüllendirmektedir. Ama dikkatli olmalısınız. Aceleci davranarak işin kalitesinden ödün vermemelisiniz.
  • Google’ın web tarayıcısı gerçekten oldukça akıllıdır ama kusursuz değildir. Web tarayıcısının sitenizi doğru bir şekilde okumasını önleyebilecek yaygın sorunlar hakkında bilgi edinin.

Sonuç

Google, arama motorlarının en üst düzey üyelerinden biri olduğundan sitenizin dizine eklenmesinin ve Google News listelerine dahil edilmesinin birçok faydası vardır. Sitenize yönlendirilen organik arama trafiğinin yanı sıra sayfanızın özgünlüğünü ve otoritesini artırabilir. Google’ın içeriğinizi onaylaması demek görünürlüğün artması anlamına gelmektedir.

Buna ek olarak, siteniz için Google News’i kullanmanın en cazip avantajlarından biri yıldırım hızında indekse eklenme durumudur. Sayfanız veya yayınınız birkaç dakika içinde Google News sonuçlarında görünecektir. Aynı zamanda, ana arama sonuçlarına da eklenecektir.

Google News Kayıt Olmak makalemizi okuduğunuz için teşekkür ederiz.
Sorularınız var ise yorum alanından çekinmeden sorabilirsiniz.

Bu makalede yardıma ihtiyacınız var ise veya makale hakkında öneri, şikayet, isteklerinizi İletişim sayfamızdan bana bildirebilirsiniz.

Paylaşımımızı beğendiniz mi?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid