e
sv

E-ticaret Sitesi Kurma Maliyetleri Hakkında Dikkat Etmeniz Gerekenler

42 okunma — 28 Temmuz 2022 13:07

E-ticaret sitesi kurmak isteyen kişi ve işletmeler belirli harcamalar yapmaktadır. Domain satın almadan hosting hizmetine, e-ticaret alt yapısından reklam harcamalarına kadar olan birçok harcama kanalı e-ticaret sitesi kurma maliyetleri arasında yer alır. 

E-ticaret sitesi kurma maliyeti çoğu zaman firmaların tercih ettiği e-ticaret sitesi açma yöntemine göre de farklılık göstermektedir. Bu nedenle site kurarken maliyetleri azaltmak için doğru seçimler yapılması gerekmektedir.

E-ticaret Sitesi Kurma Maliyetleri Hakkında Dikkat Etmeniz Gerekenler adlı bu yazımızda e-ticaret sitesi kurarken yapacağınız harcamalar hakkında sizlere bilgi vereceğiz. Siz de yazımızı inceleyebilir ve e-ticaret sitesi açmak için gerekli olan sermayeyi öğrenebilirsiniz.

Şirket Açma Masrafları

E-ticaret ile internetten ürün ve hizmet satışı yapmak için şirket kurmanız gerekmektedir. Bu nedenle e-ticaret sitesi kurmadan önce şirket açma sermayenizi biriktirmeniz gerekir. Genellikle şirket açma masrafları kurulacak olan şirket türüne göre farklılık gösterir.

E-ticaret için şahıs şirketi açacak olan kişiler 500 – 2000 TL arasında bir sermaye ile şirketini kurabilir. Limited şirketi kuracak kişiler için gerekli olan sermaye 10.000 – 50.000 TL arasında değişirken anonim şirketlerde 100.000 TL’yi aşkın maliyet ortaya çıkar. Bu nedenle kolay bir şekilde şirket kurmak ve sermayenizi azaltmak istemediğiniz takdirde şahıs şirketi açmaya yönelebilirsiniz.

Ürün ve Hizmet Maliyetleri

E-ticaret sitesi kurma maliyeti dendiğinde aklınıza gelmesi gereken bir diğer maliyet kalemi de ürün ve hizmet maliyetidir. Genellikle e-ticaret ile internetten ürün satışı yapacak olan işletmelerin siteleri kurmadan önce toptan ürün alımı yapması ya da bir dropshipping tedarikçisi ile anlaşması gerekmektedir.

Bu noktada stoklu satış yapacak olan kişi ve işletmelerin maliyetleri artış gösterirken stoksuz ürün satışı yapacak olan markaların ürün stoğu için ücret ödememesi maliyetleri düşürmektedir. Fakat dropshipping tedarikçileri bazı dönemlerde ücretli XML satmaktadır. Bu tutar da stoklu ürün satışı yapmaya oranla oldukça azdır.

E-ticaret Sitesi Açma

İnternetten ürün satışı yapacak olan markaların ürün ve hizmetlerini sergileyeceği bir e-ticaret sitesine de ihtiyacı bulunmaktadır. Bu noktada online mağazalarını kurmak isteyen markalar farklı yöntemler ile site kuruluşu yapmaktadır.

● E-ticaret sitesi yazdırma

● Hazır e-ticaret paketleri

● Açık kaynak kodlu yazılımlar

Markaların tercih edebileceği site kurma yöntemleri arasında yer almaktadır. E-ticaret sitesi yazdırma yönteminde proje bazlı çalışıldığı için markaların e-ticaret sitesi kurma maliyeti artış gösterebilmektedir, genellikle bu yöntemde site kurma maliyetleri 100.000 TL’ye kadar artış gösterebilir. Açık kaynak kodlu yazılımlarda demo özellikte bir e-ticaret sitesi istemiyorsanız tema ve modül satın almanız gerekmektedir. 

Genellikle bu yöntemde de site kurma maliyetinin dolar ile hesaplanması gerekir. Yaklaşık en az 600 – 5000 dolar arasında bir harcama ile sitenizi kurabilmeniz mümkündür. Hazır e-ticaret paketlerinde ise site kurma maliyeti oldukça düşüktür. Bu yöntemde markalar genellikle bütçelerine göre paket seçimi yapabilmektedir. 

Siz de e-ticaret sitesi kurarken maliyetlerinizi azaltmak istiyorsanız Ticimax gibi hazır e-ticaret paketlerini tercih edebilirsiniz.

Sanal Pos Komisyonları

E-ticaret sitesi kuracak olan kişi ve işletmeler siteleri üzerinden tahsilat gerçekleştirmek için sanal pos entegrasyonunu da tamamlaması gerekir. Genellikle sanal poslar belirli komisyon oranları ile çalışan ödeme sistemleridir. 

Sanal pos komisyon oranları çoğu zaman çalışılan firmaya ve ödeme tarihine göre farklılaşmaktadır. Yaklaşık olarak bir değer söyleyecek olursak satışların %0,5’i ile %5’i arasında değişen sanal pos komisyon oranları bulunmaktadır.

Kargo Ücretleri

E-ticaret sitesi kurma maliyetini hesaplarken önem vermeniz gereken bir diğer maliyet de kargo ücretleridir. Her ne kadar e-ticaret firmaları indirimli ücretler ile kargo gönderimi yapıyor olsa da kargo ücretleri de maliyetlerin arasında yer almaktadır.

Genellikle desi başına hesaplanan kargo ücretleri 10 – 500 TL arasında desiye göre farklılaşabilmektedir.

Reklam Ücretleri

E-ticaret sitesi kurduktan sonra markalar hedef kitlesine ulaşmak ve satışlarını arttırmak için reklam çalışmaları da yapmaktadır. SEO, Influencer marketing, Arama motoru reklamları, Sosyal Medya Pazarlaması markaların en çok kullandığı dijital pazarlama yöntemidir ve her yönteme göre bütçe farklılaşmaktadır. 

Bu nedenle e-ticaret sitesi kurma maliyetlerini hesaplamak isteyen markaların belirli bir reklam maliyetini de ön plana koyması gerekmektedir.

Ticimax ile Maliyetlerinizi Azaltın

E-ticaret yaparken maliyetlerinizi azaltmak istiyorsanız sizler de sitenizi Ticimax ile kurabilirsiniz. Ticimax e-ticaret alt yapısında yer alan modül ve özellikle sayesinde sitenizi hızlı bir şekilde kurarken maliyetinizi azaltabilir ve e-ticarette daha karlı olabilirsiniz.

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli